Grajnet Grajnet
Graj przez NET!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups  GalleriesGalleries   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Nowy silnik graficzny do Midtown Madness

 
Post new topic   Reply to topic    Grajnet Forum Index -> Swiat MM2 / Twoje projekty
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ra



Joined: 14 Oct 2009
Posts: 38
Read: 0 topics

Warns: 0/3

Gender: Male

PostPosted: Fri 1:39, 16 Sep 2011    Post subject: Nowy silnik graficzny do Midtown Madness

Sensem istnienia silnika graficznego jest uproszczenie korzystania z typowych efektów (cienie, animacja postaci), kosztem ograniczenia uniwersalności. Przyglądałem się ostatnio silnikowi graficznemu Esenthel pod kątem wykorzystania go do renderowania scen w oparciu o dane z MM2. Moim zdaniem nie nadaje się on do tego celu, ponieważ używa terenu opartego na siatce prostokątnej, podczas gdy MM2 używa siatek nieregularnych (PSDL). Teren z siatką prostokątną nadaje się w miarę do modelowania obszarów niezurbanizowanych. Drogi musiałyby być modelami, co się przełoży na mniejszą wydajność. Obsługa siatki nieregularnej wymagała by najprawdopodobniej poważnych zmian w kodzie silnika. Drugą wadą jest konwersja do własnych formatów, np. tekstur for formatu GFX, podczas gdy bardziej przydatne było by wczytywanie dowolnych formatów (np. TGA).

Podsumowując, jest to raczej silnik do robienia nowych gier, bazujących na jego formatach dla plików. Esenthel dużo narzuca, a jednocześnie opcje ingerowania w jego funkcjonowanie są dodatkowo płatne. Moim faworytem nadal pozostaje Irrlicht.
Back to top
View user's profile
Pabolo
Administrator
Administrator


Joined: 28 May 2006
Posts: 1863
Read: 0 topics

Warns: 0/3
Location: Ożarów Mazowiecki
Gender: Male

PostPosted: Fri 11:56, 16 Sep 2011    Post subject:

Masz zamiar zmienić silnik graficzny w Midtown Madness 2 Question Czy to jest jakoś możliwe Question
Back to top
View user's profile
Ra



Joined: 14 Oct 2009
Posts: 38
Read: 0 topics

Warns: 0/3

Gender: Male

PostPosted: Fri 13:34, 16 Sep 2011    Post subject:

Nie tyle zmienić, co ewentualnie napisać w oparciu o dostępne mi dane program, który będzie potrafił wczytać scenerie i samochody MM2 na tyle, żeby się dało nimi jeździć. Punktem wyjścia jest dla mnie mój edytor i w pierwszej kolejności bym zrobił interfejs 3D do niego. Aktualnie szukam silnika graficznego, którym można by wczytywać wiele istniejących formatów (np. tekstury TGA, JPG) bez konieczności ich konwertowania i zapisywania w jedynym słusznym formacie.
Back to top
View user's profile
Pabolo
Administrator
Administrator


Joined: 28 May 2006
Posts: 1863
Read: 0 topics

Warns: 0/3
Location: Ożarów Mazowiecki
Gender: Male

PostPosted: Fri 14:33, 16 Sep 2011    Post subject:

Hm... brzmi całkiem przekonująco Very Happy Mogę też pomóc w realizacji tego projektu, jeśli chcesz Smile
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Grajnet Forum Index -> Swiat MM2 / Twoje projekty All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin